PROJEKT UNIJNY PODNIESIENIE JAKOŚCI EDUKACJI SZKOLNEJ W GMINIE ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE
PODNIESIENIE JAKOŚCI EDUKACJI SZKOLNEJ W GMINIE ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE
Szkoła Podstawowa Zespołu Przedszkolno-Szkolnego w Stolcu bierze udział w projekcie unijnym, którego głównym celem jest rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły oraz wyrównanie szans.
W ramach projektu
- odbędą się zajęcia dodatkowe:
kształtujące kompetencje matematyczne uczniów klas I-III
kształtujące kompetencje matematyczne uczniów klas IV-VIII
przyrodnicze dla klas I-III i IV
języka angielskiego
kształtujące umiejętność porozumiewania się
zajęcia wyrównawcze matematyczne
zajęcia logopedyczne
- wyjazdy edukacyjno-kulturowe
- pokazy fizyczno-chemiczne
- zostanie doposażona baza dydaktyczna.
PLAN ZAJĘĆ W RAMACH PROJEKTU
PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK |
Zajęcia wyrównawcze matematyczne kl. I-III |
Zajęcia przyrodnicze kl. IV-V |
Zajęcia logopedyczne |
Zajęcia kształtujące kompetencje matematyczne uczniów klas starszych |
Zajęcia wyrównawcze matematyczne dla uczniów klas starszych |
Zajęcia przyrodnicze kl. I-III |
Zajęcia kształtujące umiejętności porozumiewania się kl. IV |
Zajęcia kształtujące kompetencje matematyczne uczniów kl.I-III |
Zajęcia logopedyczne | Zajęcia języka angielskiego |
Zajęcia kształtujące umiejętności porozumiewania się kl. IV |
Zajęcia kształtujące umiejętności porozumiewania się kl. IV |
|||
Zajęcia kształtujące umiejętności porozumiewania się kl. VII |
HARMONOGRAM ZAJĘĆ W ROKU SZKOLNYM 2019-2020
L.p. |
Rodzaj zajęć
|
Termin zajęć |
Klasa |
1. |
Zajęcia rozwijające umiejętność porozumiewania się
|
poniedziałek- 8. lekcja środa- 8. Lekcja czwartek – 6,7 lekcja |
KlasaVII
Klasa VI |
2. |
Zajęcia kształtujące umiejętność porozumiewania się
|
poniedziałek- 6. lekcja środa- 7. lekcja
|
Klasa IV Klasa V
Klasa IV Klasa V |
3. |
Zajęcia z języka angielskiego
|
piątek- 6. i 7. lekcja |
Klasa V, VI |
4. |
Zajęcia przyrodnicze
|
wtorek- 7. lekcja środa- 7. lekcja |
Klasa IV Klasa IV
|
5. |
Zajęcia przyrodnicze
|
środa- 5. i 6. lekcja |
Klasa I, II, III |
6. |
Zajęcia kształtujące kompetencje z matematyki
|
piątek- 8,9 lekcja
|
Klasa VII, VIII |
7. |
Zajęcia wyrównawcze z matematyki
|
czwartek- 7,8. lekcja
|
Klasa VII, VIII |
8. |
Zajęcia kształtujące kompetencje z matematyki
|
środa- 5. i 6. lekcja |
Klasa I, II, III |
9.
|
Zajęcia wyrównawcze z matematyki
|
środa- 5. i 6. lekcja |
Klasa I, II, III |
10.
|
Zajęcia logopedyczne |
wtorek- godz. 13.00- 13.45 czwartek - godz. 13.00- 13.45 |
Klasa II, III Klasa I, II |
ZAJĘCIA W RAMACH PROJEKTU
ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W naszej szkole, w ramach projektu odbywają się zajęcia z języka angielskiego, podczas których uczniowie poszerzają wiedzę z języka obcego nie tylko z zakresu gramatyki, słownictwa, ale także kultury angielskiej. Podczas zajęć obchodziliśmy m.in Pancake's Day, tzw. Dzień Naleśnika, śpiewamy piosenki w języku angielskim oraz małymi kroczkami przygotowujemy się do egzaminu 8 - klasisty rozwiązując ćwiczenia online przy pomocy tablicy interaktywnej. W zajęciach uczestniczy 8 uczniów z klasy IV i V.
Urszula Wierzbicka
ZAJĘCIA PRZYRODNICZE kl. I-III
Uczniowie klas I – III uczestniczą w zajęciach przyrodniczych, podczas których rozwijają wiadomości o świecie przyrodniczym i współzależnościach w nim występujących. Poznają rzeczywistość przyrodniczo – ekologiczną poprzez obserwowanie, odkrywanie i eksperymentowanie. Uczą się, jak dbać o przyrodę i najbliższe otoczenie.
Barbara Wolanin
ZAJĘCIA PRZYRODNICZE kl. IV-V
Na zajęciach przyrodniczych w ramach projektu edukacyjnego uczniowie z klas IV-V m.in. założyli szkolny ogródek i zadbali o teren przy szkole, sądząc kolorowe kwiaty na rabatkach. Brali udział w zajęciach terenowych podczas których obserwowali przyrodę z użyciem nowoczesnych przyrządów pomiarowych i korzystali z bazy komputerowej.
Agnieszka Łazarewicz
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE KSZTAŁTUJĄCE KOMPETENCJE MATEMATYCZNE
Zajęcia rozwijają zainteresowania i zdolności matematyczne . W zajęciach uczestniczą uczniowie uzdolnieni matematycznie z klas I, II i III. Zajęcia realizowane są metodą projektu, co wymaga przeznaczenia większej ilości czasu na wykonanie przez uczniów poszczególnych zadań oraz zaangażowania i pasji, ale również podejmowania intelektualnych wyzwań . Uczniowie stają się współorganizatorami zajęć, są twórcami i realizatorami.
Beata Urbańska
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE kl. I-III
Głównym celem terapii logopedycznej jest poprawa jakości komunikacji werbalnej . Podczas zajęć uczniowie usprawniają aparat artykulacyjny, fonację , ćwiczą prawidłowe oddychanie, pamięć, umiejętność skupiania uwagi i logiczne myślenie. Rozwijają także percepcję słuchowo- wzrokowo- ruchową, wzbogacają słownictwo i wiedzę, doskonalą umiejętność czytania, współdziałają, współpracują i rywalizują ze sobą.
Zajęcia realizowane są w sposób atrakcyjny dla uczniów i uwzględniający ich indywidualne potrzeby rozwojowe.
Zofia Sęk